Skype

Jó néhány hónapja piszkálnak a barátaim, hogy rakjak Skype-ot a gépemre. Eddig úgy gondoltam, hogy a telefonhívásaim jórészét nagyon olcsón meg tudom oldani a céges eszközökkel (ha nem lépem túl a kereteket, akkor gyakorlatilag nem fizetek), ha valamilyen IM jellegű kommunikációra vágyom akkor ott van a Miranda (köszönet érte Tankó Péternek) amiben ICQ-n és MSN-en elérhető vagyok és ez nekem elég.
Legnagyobb sajnálatomra (vagy mostmár tulajdonképpen örülök neki) a főnököm kitalálta, hogy miután külföldre is terjeszkedünk, valamint neki ez amúgyis tetszik, jöjjön a Skype.
Jó lett volna, ha csak neki kell, de nem.
Jött a feladat, hogy a cégen belül jó néhány vezetőnek kötelező gyakorlat a Skype. Erre én úgy döntöttem, hogy ha már csinálok valamit akkor azt ne az otthoni felhasználó szintjén adjuk elő. Először is, nem vagyok hajlandó fejhallgatóval és mikrofonnal küzdeni. Keressünk valami eszközt amivel kulturáltan lehet használni az egészet. Körbenéztem a neten és találtam egy eszközt (Linksys CIT-200)
[Az MSN Spaces itt dobott egy hátast]
Megvettem, feltelepítettem. Tetszik, jól használható az egész.
Úgy gondoltam, hogy ezzel itt még nem vagyunk meg. Kellene valami központi telepítőt barkácsolni a Skype-ból mert az ember ugye nem megy végig az összes gépen helyben telepíteni, a felhasználónak meg persze nincs local admin joga.
[18:16 Megnyomtam a Save as Draft gombot, olyan mint a lassított csiga. Ezt nem várom ki, hazamentem folytatom otthonról]
Először is felmentem az Appdeploy oldalra, hogy megnézzem van-e valami módszer az msi gyártásra.
Nem találtam semmit.
Másodszor belenéztem az eredeti telepítőbe, hátha ki tudom szedni belőle az msi-t.
Nem sikerült.
Megnéztem, hogy ki követte el a telepítőt:
Belenéztem a FAQ-ba és megállapítottam, hogy ez így nem fog menni, mert az InnoSetup köszönő viszonyban sincs a Microsoft Installer-el.
Két lehetőségem maradt. Vagy nekiállok a WinInstall LE-vel újracsomagolni a dolgot, vagy előveszem a WiX-et (köszönet érte Tankó Péternek). Valahogy a WinInstall LE által gyártott dolgokhoz nincs nagy bizodalmam, nem mindig működik amit gyárt. Már régen gondolkozom rajta, hogy meg kellene tanulni msi-t gyártani. Jó lenne a saját kis programjaimhoz, jó lenne ha néhány fájlt kell organizációs szinten több gépre kitolni.
Nekiálltam, játszottam a WiX-el két napot és úgy néz ki, hogy sikerült. Összehoztam a telepítőt és nagyon tetszik az eszköz maga. Ki fogom rakni a weboldalamra a wxs fájlt, hátha valaki másnak is kell Skype-ot telepítenie vállalati környezetben.
[Miért is nem lehet fájlt csatolni ide?]
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

