Szerencsétlenkedésem története 1.

Megszületett bennem az elhatározás valamikor november-december táján, hogy WSUS-t telepítek a rendszerünkben. A SUS már kicsit avitt, le kéne cserélni, mintha az év végével a hozzá tartozó frissítéseket sem produkálná az MS.
A másik dolog ami kapcsolódik a történethez, de nagyjából ide tartozik, hogy az egyik szerverünkben meghalt a bootvinyó tükre. Eredetileg 40GB-os vinyók voltak egy Intel ICH5R vezérlőn. Nem akartam 40-est visszarakni a gépbe ezért kicseréltem a tükör mind a két vinyóját 160-asra, hogy jó lesz ez még nekem a jövőben.
Nekikezdtem a WSUS tesztelésének. Felraktam egy virtuális gépre, szépen el is indult, magára húzta a kijelölt dolgokat. 22GB jött le (uhh, azért ennyire nem számítottam). Ebből egyértelművé vált számomra, hogy a fent említett gép 40GB-os tükrére nem fog felférni a WSUS. Gondoltam semmi baj, hiszen bepakoltam a 160-as vinyókat, megnövelem a tömb méretét és rendben is vagyok.
Nekikészültem. Backup a gépről, Intel Raid Manager elindít, tekerem jobbra, tekerem balra, ezzel ugyan nem fogom megnövelni a méretet.
Ezek szerint ezt az ügyet sokkal jobban elő kell készíteni. Egyértelművé vált számomra, hogy újra kell telepítenem az egészet, majd backupból visszatölteni.
Tettem néhány alapvetést az ügyben:
1. (Murphy után) Ami működik azt ne akard megjavítani
2. Nem óhajtok egyetlen éjszakát sem eltölteni a dologgal
3. Miután a gép működik ezt az állapotot fent akarom tartani (jó néhány kisebb de infrastrukturálisan fontos funkciója van a gépnek)
4. Mindenképp a benne lévő 160GB-os lemezeknek kell a procedúra végén a gépben lenniük
A következő lépéseket találtam ki:
1.Backup
2. Fogom a fiókomban lévő két 120-as vinyót, széttöröm a tükröt és egyesével kicserélem a 160-as vinyókat 120-asra, hogy hozzájussak az eredeti két 160-ashoz.
3. Fogok egy a fentihez hasonló gépet (van egy olyan cuccom aminek az alaplapja majdnem[1] megegyezik az eredetiével)
4. Telepítek rá egy Windows Server 2003-at
5. Beléptetem a domainbe
6. Teszek rá egy RIS-t (Ez alapján fel kell tenni mielőtt RISt töltök vissza backupból: http://support.microsoft.com/kb/889714)
7. Visszatöltöm a backupot
8. Átrakom a vinyókat az eredeti gépbe és meg is vagyok.
Neki is kezdtem a műveletnek, majd belebuktam a 2. pontba. A csodás Intel vezérlőm közölte, hogy kicsi neki a lemez. Gratulálok. Megnövelni a RAID volume méretét azt nem (ott ragaszkodunk a 40GB-hoz), de hisztizni, hogy a 40GB-s volume nem fér el a 120-as vinyón mert eredetileg 160-ason volt azt igen.
1. kísérlet:
Előszedtem két 250-est és végigcsináltam az egész cirkuszt a 8-as pontig amikor is nem indult el. Konkrétan hiányolt valami fájlt a bootnál.
Egy dolog gyanús is volt, hogy a visszatöltésnél nem került minden vissza.
2. kísérlet:
Nosza rajta végigcsináltam még egyszer de itt már SP1 integrált telepítőt használtam.
Az eredmény hasonló. Itt nem szállt el azonnal, hanem eljutott a Windows grafikus betöltő képernyőéig és abba fagyott bele.
3. kísérlet:
Arra lettem figyelmes, hogy ez után a dolog után halottnak minősítette a tükröt. Ekkor kezdett gyanús lenni a RAID BIOS. Megpróbáltam még egyszer, de ekkor nem a 160-as, hanem a 120-as vinyókkal próbálkoztam gondolva arra, hogy a 48 bit LBA-val van baja.
Eredmény ugyanaz.
Miután a másik gép BIOS-át nem akartam downgrade-elni, az élesét pedig a történtek után nem mertem upgrade-elni maradt az, hogy csak reggel vagy éjszaka lesz a dologból.
4. kisérlet:
Ma reggel leállítottam az éles gépet, hogy telepítsek rá egy Windows-t és majd este amikor már hazamentek a népek visszatöltöm a backupot.
Ekkor ért a sokadik meglepetés. Az éles gépben az Intel vezérlő mellett még van egy Adaptec RAID vezérlő egy nagy rakás adattal. Elindítottam a telepítőt, hozzácsaptam az Intel OEM meghajtóját, majd amikor eljutottam a HDD konfigig közli velem, hogy az Adaptec-et felismerte C-nek. Hurrá, na ez az amit végképp nem akarok.
Abba kellett hagynom a kísérletezést mert kezdtek dolgozni az emberek. Úgy látom, hogy az Adaptec dolog megoldására két lehetőségem maradt:
1. Kihúzom a vezérlőt a gépből (nincs hozzá túl sok kedvem)
2. Gyártok egy másik telepítő CD-t amiben a txtsetup.sif-ből kiszedem az Adaptec vezérlőmre vonatkozó részeket.
Most jön a CD gyártás.
Kezd nagyon elegem lenni ebből a történetből.
 
[1] Ugyanaz a széria, csak a másikon van egy plusz SCSI vezérlő és hiányzik róla egy második SATA RAID vezérlő ami az eredeti szerverben úgy is le van tiltva (továbbá más revíziójú a BIOS-a ami szerintem a későbbi problémákat okozta, de hogy ez így van-e azt sosem fogom megtudni)
Kategória: Windows | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

8 hozzászólás a(z) Szerencsétlenkedésem története 1. bejegyzéshez

  1. Tamas szerint:

    ööö, csak az elejehez van koze, de ez a 22GB gyanus. 100 fele nyelvet es 100 fele termeket hasznaltok?

  2. Unknown szerint:

    Ghost-tal nem próbálkoztál? Szétszeded a tükröt, a 40-es mellé berakod a 160-ast, bebootolsz a ghost boot diskkel, átmásolod a cuccokat a 40-esről a 160-asra. Én már csináltam ilyet, nem tartott tovább 1-2 óránál.

  3. Unknown szerint:

    Még valami. Mielőtt elkezded, ajánlatos beállítani az EnableBigLba kulcsot (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;305098) különben az OS a 160-as vinyóból a 137GB-ot lát.

  4. Unknown szerint:

    Még valami.🙂 Az EnableBigLba kulcs Windows 2000-nél kell, Windows 2003-ral nincs tapasztalatom.

  5. Zoltan szerint:

    A 22GB azért van mert bekapcsoltam az Express Installation Files-t amitől ugye 3x akkorák az update-ek.A szétszedem a tükröt és Ghostolok nem tűnik jó ötletnek, mert nem softraid hanem egy intel raid vezérlő ahol a szétszedett vinyóból nem tudod visszagyártani a tükröt.Az LBA dolog a 2003-nál nem merül fel mint probléma, maximum a RAID vezérlő BIOS/Driver csinálhat gondokat

Vélemény, hozzászólás?

