Én és a VSMT

Az elmúlt pár napom a Virtual Server 2005 Migration Toolkit jegyében telt (telik).
Az egyik cégünknél van két öreg Compaq Proliant 800-as. NT4 van rajtuk és a rendszergazdák szerint valaki még használ valami rajtuk futó alkalmazást. Ennél többet nem tudok az ügyről, ugyanakkor piszokul csípi a szemem az a két őshüllő a szerverszobában. Ráadásul a régi rendszergazda nem igazán kezelte jól a dolgokat, így a két gépről se mentés, se valami lemezredundancia. Ha tehát valamelyik vinyó kikönyököl akkor ugrik minden és ki tudja milyen adat kellhet még róluk.
Azt találtam ki megoldásnak, hogy bevágom őket Virtual Server környezetbe. Ezzel eltűnnek a vasak, jobban kezelhető lesz az egész és még redundanciám is lesz.
Pénteken felmentem a Microsofthoz információt gyűjteni. Nem sok használhatót találtam, de ami volt azt kinyomtattam. Ezekkel a doksikkal felszerelkezve mentem haza.
Hétvégén otthon volt egy kis időm, elkezdtem doksit olvasni és gyorsan rájöttem, hogy gáz van, mert a VSMT-nek ADS kell, az ADS-nek pedig Enterspájz kiadás a szerverből. Na ez utóbbim működő állapotában nincs (még szerencse, hogy hivatalosan hozzá tudok jutni). Letőltöttem a fenti szervet és elkezdtem telepíteni a notebookomon levő Virtual PC-re. Generáltam neki egy 128GB-os virutális dinamikus lemezt (ez a maximum és ennek még lesz jelentősége), feltelepítettem és megcsináltam vele az összes szokásos hókuszpókuszt. Arra készültem, hogy hétfőn behozom, és berakom a Virtual Server alá a vhd-t differenciális kötet rootjaként.
Hétfő
Rakom fel a Virtual Server alá az image-t, jön az első meglepi. Amikor csinálnám a differenciális lemezt a drága Virtual Server közli, hogy ez bizony neki túl nagy mert 127GB-nál nem lehet nagyobb. Csókoltatom, a VPC-nek jó, a VS-nek meg nem.
Ha a VS-el a vmc fájlt etetem meg akkor viszont nem nézi meg az image korlátját és gond nélkül elindítja. Valahogy az az érzésem, hogy a fejlesztők nem teljesen figyeltek oda. Na mindegy, ez most nekem jó, menjünk tovább.
Letöltöm a VSMT-t. A dokuja szerint 1.0-ás ADS kell neki. Ugyanakkor van 1.1-es ADS. Akkor most melyiket szeressem? Először leszedem a VSMT-t és felrakom a VS gépre tools only módban.
Letöltöm az ADS 1.1-et hátha az mégis jobb. Kicsomagolom, hoppá ebben van VSMT és újabb mint amit az előbb felraktam. Előző telepítés le, új telepítés fel.
Felrakom az Enterspájz szerverre az ADS-t és a VSMT-t. Olvasom gőzerővel a doksit. Azt gondolom, hogy tudok már eleget. Nekikezdek a munkának.
Első áldozat, WMI telepít, reboot.
GatherHW, VMScript /hwvalidate: Hisztizik, hogy valami négy partíciót nem fog leszedni. Ez nem tetszik. Megnézem a gépet. Van a gépben két vinyó, mind a kettőn 1-1 Compaq EISA partíció. Ez oké ezt nem fogja leszedni, nem is kell. Van egy rendszer partíció ezt leszedi. Van viszont egy volume set a két vinyó 1-1 partíciójából összerakva. Na gratulálok a régi rendszergazdának. Ilyet szerverben nem csinálunk (szerintem kliensben sem).
Ezek az adatok kellenek valahogy, mi legyen?
A következő ötletem támad:
Fogok egy NT klienst, felrakom virtuálisan, beléptetem a gépem domain-jébe, hozzácsapok még egy virtuális kötetet, utána robocopy.
Kerítsünk NT4WS telepítőt. Gond egy szál se elvégre MSDN előfizető vagyok. Fel a subscriber oldalra, image letölt…
Pontosabban letölteném. Hé valaki!!! Ellopták az NT4 image-eket a subscriber oldalról…
Kedd
Végigtúrom az irodát. Nagy nehezen találok egy NT4WS magyar CD-t. Megcsinálom a fent vázolt proceszt és várok. Jó sokáig a robocopy valami délután négykor végez. Össz 7GB adat, de a forrásszerver a lassított csiga minden esetét előadja. Várakozás közben megpróbálom kideríteni, hogyan fogom a gépet Deployment Agent-re bootolni elvégre a PXE képes hálókártya itt a vicc kategóriájába esik. Kiderül, hogy boot lemezt kell generálni. Megcsinálom, mázlimra az alaplapi hálókártya rajta van a támogatott listán.
Miután a robocopy végzett, megyek a szerverhez a floppyval. Boot. Közli, hogy nem nyert.
Nézem az ADS Event Logját, valami 771-es üzi. Közli, hogy valamelyik PCI eszközhöz nem talált drivert. Keresgélés, a hálókártya a tettes. Hurrá!
Ezek szerint a hálókártyámat a bootfloppy támogatja, a W2K3 meg nem. Na derítsük ki, hogyan lehet plusz kártyát adni a Deployment Agenthez.
A doksi hosszas túrása után megtalálom, hogy a C:\Program Files\Microsoft ADS\nbs\repository\User\PreSystem könyvtárba kell bedobni a drivert, majd ezt-azt újraindítani.
Következő kísérlet. Megint elszáll. Most a változatosság kedvéért 772-es hibával. Haladunk, most az inf fájlt megtalálta, csak a sys-t keresi. Gondolom, hogy nem tetszik neki, hogy compressed verzió. Majd jön az expand, de már csak holnap.
Szerda
Kezdem a tegnap abbahagyott dologgal. Driver expand, service újraindít, szerver boot. Haladunk, elkezdi begyalulni az image-et. Na akkor kreáljunk virtuális gépet hozzá. A CreateVM batchra közli, hogy device not exists. Nem valami bőbeszédű. Nézem a KB-t, semmi. Nézem a kuglit, semmi. Elkezdem elemezni a batchet, nem vagyok okosabb. Fél óra próbálkozás után kezd derengeni valami. Valahogy eddig sem értettem, hogy milyen jogosítvány alapján fogja az ADS egy másik gépen lévő VS-t piszkálni, ráadásul még egy domainben sincsenek, csak workgroupban. Valahol itt lehet az eb elhantolva, túrom a doksit. Megakad a szemem egy elejtett félmondaton ami azt mondja, hogy az ADS-nek kell kontrollálnia a VS gépét. Hogy is van ez? Némi keresgélés után ráakadok, hogy az ADS Agent-jét fel kell telepíteni a VS gépre, felrakni az ADS tanúsítványát, felvenni a device listára. CreateVM újra, elindul, fut, elszáll. Közli, hogy nem találja a VM0 nevű virtuális hálót. Na ok. fogom a VS-nek azt a hálókártyáját amin ez a egész ügy megy (van neki öt) és a hozzá tartozó virtuális hálót átnevezem VM0-ra. CreateVM még egyszer. Lefut.
Volt egyáltalán szó erről a VM0-ról valahol? Megnézem a doksit és látom, hogy elsiklottam egy végrehajtandó vbs felett ami ezt generálná le. Figyelmetlen vagyok. Belenézek a vbs-be és rájövök, hogy nem is lett volna jó, mert az első kártyán csinálja meg a dolgot, az pedig nekem nem lett volna jó. Végülis így jobban jöttem ki.
DeployVM indul, hiba nélkül lefut.
Akkor most nagy levegő, virtuális gép boot: INACCESABLE_BOOT_DEVICE. Gratula. Akkor nézzük, hogy mi a baja. Még ott van az NT4WS-em, bemountolom alá a szerver boot volume-ját. Negnézem a boot.ini-t az jónak tűnik.
Mi más baja lehet? Amikor még az elején a gépről lehúzott ADS-es image-t piszkálta a VSMT akkor valamit reszelt az IDE vezérlőn. Akkor most miért van a boot disk SCSI-n?
Átraktam ATA-ra, bootol mint a kisangyal.
Természetesen hisztizik egy rakás driverre, Compaq-os cuccra, de ez most nem érdekel. VMAdditions telepít, beállítgat ez+az. Hoppá, nincs háló. Most kéne a Compaq drivert lecserélni a 21140-esre (hogy ezt a migrációs cucc miért nem teszi meg…). Megpróbálom, CD-t kér. Nincs NT4SRV CD-m. Irány a szomszéd. A kollégák a szomszédban még használnak NT4-et. Félóra keresgélés után előkerül a CD. Hálókártya felmegy.
Nagyjából megvagyok. Takarítás, security fixek, ez meg az, befejeztem.
Innen jön a második szerver, már majdnem kész van az is, töredék ennyi küzdés sem volt már vele.
Már csak azt kérdezem költőice, hogy nem lehetett volna egyszerűbbre kitalálni ezt az egész dolgot?
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Én és a VSMT bejegyzéshez

  1. Petrenyi Jozsef szerint:

    Biztos lehetett volna egyszerűbb is… de az is benne volt a pakliban, hogy nem lehet megcsinálni. Szerintem inkább örülj neki.:)

  2. Zoltan szerint:

    Örülök neki, hogy meg tudtam csinálni és működött, ugyanakkor az egész folyamatot túlbonyolítottnak érzem.

  3. Tamás szerint:

    Hogyne lehetett volna egyszerűbben – mivel NT-ről van szó, simán lehett volna így (vmware alatt próbáltam, de ott jó volt)1. forrás srv lemezeit image-be letolni2. virtuális gépet megcsinálni3. image-eket benyalni4. a szokásos HAL és egyéb hardverinkompatibilitásokat kiküszöbölni (erre van egy csomó leírás a kuglin)5. végső simítások, ellenőrzések

  4. Zoltan szerint:

    Hali,
     
    Igazad van, hogy biztos lehet egyszerűbben, ugyanakkor ez a hivatalos Microsoftos migrációs eszköz működése. Remélhetőleg a jövőre nézve csinálnak valami egyszerűbbet.
    Eleve viccnek érzem, hogy ehhez nekem Windows Server 2003 Enterprise kiadást kelljen használnom.
    A motivációm a dologban:
    Volt egy feladat, volt rá egy hivatalos Microsoft eszköz, használni akartam. Valószínüleg most, hogy már tudom, hogy belül mit csinál a cucc, a kezembe sem venném.
     
    üdv,
    Zoli

Vélemény, hozzászólás?

