Kalandok a Virtual Serverrel (Pingvin)

A fejembe vettem, hogy lecserélem a tűzfalunkat. Linuxon fut őnagysága és kicsit öregecske már. Rendszerint belehal a kollégák tömeges e-mail küldési kísérleteibe (rajta futó vírusirtó, spam filter, stb.). Ráadásul van néhány olyan szolgáltatás amit be szeretnék vezetni, de az éles rendszeren nem kísérletezek, ha egy mód van rá.
Itt jött a képbe a virtuális környezet. Lakik a sarokban egy Virtual Server 2005 R2. A Microsoft folyamatosan mondogatja, hogy a Linux működik rajta. Nosza legyen, próbáljuk ki!
Egy kis kiérő:
Egy olyan jó évvel ezelőtt már tettem egy kísérletet arra, hogy a notebookomon futó Virtual PC 2004-be linuxot telepítsek. Ez a kísérlet csúfos véget ért. Két különböző disztribúciót próbáltam felrakni, egy Debian Woody-t és egy FC3-at. Az előbbi telepítés után folyamatosan hisztizett a winyóra (valami interrupt baja volt), az utóbbi pedig fel se ment, egyszerűen félúton belehalt a telepítésbe.
 
Ez után az előzmény után kicsit félve vágtam bele a dologba. Otthonról hoztam magammal a két telepítő DVD-t (Debian v3.1r1). Mivel nem szeretem a Virtual Serverben a fizikai DVD olvasót használni a telepítésekhez (cserélgetni macera), gyártottam két iso-t a DVD-kről és ezekkel kezdtem neki a dolognak. A telepítő szépen el is indult, majd amikor a néhány kérdés után megpróbált volna egy nagy rakás fájlt felolvasni a memóriába, közölte, hogy hibás a telepítő CD. Ok, megpróbáltam még egyszer (hátha jött valami az éterből. ). Másodszor is ugyanaz az eredmény. Ám legyen, biztos megsérült útközben valahol a DVD és ezért nem megy. Felmentem az fsn.hu-ra, leszedtem a telepítő md5 hash fájlját, generáltam egy hash a lelopott iso image-imről, összehasonlítottam, nem egyezett. Igazolva látszott az elméletem.
Másnap otthon a laptopomra felmásoltam a két eredeti iso-t és ezeket vittem be próbára. A dolog ezekkel sem ment (ezeken a hash ellenőrzést persze nem hajtottam végre, legalábbis így visszaemlékezve valószínűsítem, hogy nem).
Néhány hétig nem volt időm foglalkozni ezzel, majd két-három napja elővettem újra az egészet. Arra gondoltam, hogy tiszta lappal kezdek és letöltöm újra, nem másolgatok semmit sehova, közvetlenül a VS hoszt gépre húzom le az iso-kat. Neki is kezdtem a műveletnek az fsn.hu-ról, többszöri próbálkozás után is mintegy 300MB-nál megszakadt a letöltés. Egy idő után kezdett gyanus lenni. Ez az a 300MB amivel az első iso nagyobb a 4GB-nál. Végül kerestem egy másik mirror site-ot (egy osztrák darabot sikerült), ahonnan hibátlanul lejött az egész. Itt már nem bíztam semmi a véletlenre, hash ellenőrzés: sikeres. Akkor most van két hibátlan image-em.
Újrakezdtem a telepítést, újra elszállt, ugyanott.  Az előbbi letöltési cirkuszból valami szöget ütött a fejembe. Mi van akkor, ha ez a 4GB korlát nem csak az ftp szerveren okozott galibát, hanem itt is. Végigküldtem a debian telepítő CD ellenőrzését az image-en és gyanúsan a lemez vége felé szállt el. Hurrá, ezek szerint itt valahol valaki (debian, VS) előadott egy 4GB-os korlátot. Ezen felbuzdulva leszedtem a netinstall-os telepítőt, amiről csont nélkül felment a rendszer.
Azt, hogy ez a dolog a Debian bűne, vagy a Virtual Serveré még nem tudom, de miután a problémát megoldottam, lehet, hogy nem lesz rá energiám, hogy kiderítsem.
Mellesleg azóta az eredeti DVD-kről telepítettem fizikai gépet és arra minden gond nélkül felment.
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

