Windows 2003 R2 PMC Tapasztalatok

Van nekem egy szerverem amin a printerek laknak. Ezt a szervert most újra akarom telepíteni, valamint le akarom pakolni róla a printereket. Nemrég megléptem az átállást a Windows Server 2003 R2-re, ezért arra gondoltam, hogy most már a PMC-vel fogom managelni a nyomtatókat.
Neki is kezdtem a műveletnek és rájöttem, hogy megérdemlem. Azért mondom ezt, mert benne voltam az R2 beta tesztben és nem szántam időt rá, hogy foglalkozzak vele. Most tíz perc alatt egy több hiányosságot találtam a PMC-ben  .
Alapvetően azt szerettem volna elérni, hogy a jelenlegi nyomtató szerverről át tudjam venni a drivereket, fel tudjam őket upgrade-elni a jelenlegi verzióra, majd létrehozzam a portokat és queue-kat.
Hát nem lett valami nagyon automatikus a dolog.
1. Driverek áttelepítése:
Gondoltam felveszem a konzolra a régi és az új szervert és áthúzom a drivereket. Na ez nem megy, bárhogy is próbáltam, ezt nem hajlandó megtenni (meg kell jegyeznem, hogy ezt a műveletet a HP WEB JetAdmin minden további nélkül elvégzi).
Megkerülő megoldásként megpróbáltam az új szerveren felvenni a régi szerver nyomtatóit és láss csodát, ez a művelet áthúzta a drivereket.
2. Driver telepítés:
Fel akartam telepíteni egy olyan nyomtató drivert ami az eredeti Windows telepítőn nincs rajta, viszont a Microsoftnál az interneten létezik. Gondoltam a PMC-ben hozzáadom a meglévőkhöz. Jött a meglepi. Az innen induló printer driver wizardban nincs Windows Update feliratú gomb. Kénytelen voltam felvenni egy helyi nyomtatót, ahol van Windows Update gomb, ennek a telepítése után a PMC-ben természetesen megjelent a driver.
3. Driver Update:
Volt egy olyan gyanúm, hogy a feltelepített drivereim egyike túl régi. A WEB-es Windows Update természetesen nem találja meg, a PMC-ben nincs driver update lehetőség, maradt a gyalog módszer, a 2.-es pontnak megfelelően felvettem a drivert a netről és láss csodát, a neten valóban újabb driver van.
 
Mindezek után felpakoltam az összes szükséges drivert, majd rájöttem, hogy a gépen már fent lévő driverekkel nem lehet nyomtatót telepíteni, mert a varázsló nem adja fel azokat a nyomtató meghajtókat amik már a gépen vannak .  Na, ha lesz időm erre megpróbálok valami megoldást kieszelni.
 
Első körben ennyi az eszközről. Tetszik, néhány dologra használható de még mindig mérföldekre van pl. egy JetAdmin képességeitől. Igaz, hogy ez utóbbi nem kezeli a helyi nyomtatókat és nem minden más gyártó dolgait képes managelni, de…
 
Kategória: Windows | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

