ActiveSync + Nokia E60: Siker

Már legalább egy hete rágódom rajta, hogy megvegyem, vagy ne vegyem. Ma nem bírtam tovább magammal és megvettem a Nokia E60-as telefont.
Régen sokáig Nokiám volt és nagyon szerettem. Utána valamikor elkövetkezett az a korszak amikor elegem lett a Nokia PC Sync marhaságaiból (épp egy 6310i-m volt, nem tudtam megfelelően szinkronizálni a névjegyalbumomat). Ekkor vettem egy Compaq iPaq féltéglát és a hozzá való GPRS kabátot. Innen már tudtam szinkronizálni a PC-mmel, volt internetem meg egy ronda féltéglám amit nem lehetett kihangosítani az autóban. Rendszeresen elszállt, de …
Kicsit később bevezettük az Exchange 2003-at és ettől kezdve már GPRS-en is volt szinkronizáció.
Eléggé utáltam azt az iPaq-et, de a szolgáltatásairól nem akartam lemondani. Amikor megjelent megvettem az akkor már HP iPaq 6340-et. Jelentett némi előrelépést, kicsit stabilabb lett, lett benne blutooth, WLAN (ez utóbbi sosem volt hajlandó normálisan működni) és ami a legfontosabb: kisebb lett. Összességében ezt sem szerettem, de tudta amit kellett így elvoltam vele. Útközben valamikor megpróbálkoztam egy Nokia 6230-asal. A szinkronizáció ezzel sem jött össze mert a SyncML technológiához amit támogatott ez időben nem találtam használható olcsó, vagy ingyenes szinkronizációs szervert ami együttműködött volna az Exchange-el (megpróbálkoztam a Sync4J nevű cuccal, de ez akkor még eléggé gyerekcipőben járt). Így végül maradt az iPaq, máig.
Már egy jó ideje figyelem, hogy különböző mobil gyártók kezdik licenszelni az ActiveSync-et. Nagyon megörültem amikor a Nokia tavaly februárban bejelentette, hogy ő is megvette a licenszet. Nagyjából még az is kiderült, hogy az S60 harmadik kiadásában fog megjelenni. A híreknek nagyjából itt vége is szakadt. Ahogy megjelentek a különböző készülékek a hivatalos specifikációban nem említették az ActiveSync-et.
Néhány hónapja bejelentették az E szériát ami rögtön megtetszett. Kifejezetten üzleti telefon. Arra gondoltam, hogy ez talán támogatja amit én szeretnék. Különböző internetes forrásokban meg is említették, de ez nem tűnt valami biztosnak (ráadásul, ha a támogatás meg is van, akkor sem biztos, hogy teljeskörű lesz, mert az egyik kollégám Treo 650-esével kicsit felsültem, mert a névjegyalbumot nem szinkronizálja).
Ma gondoltam egy merészet és megvettem az E60-ast.
Nagyjából egy órát töltöttem el vele és TELJES SIKER!!! Az ActiveSync teljes funkcionalitással működik. Nem volt egyszerű előcsalni, mert a szükséges szoftver nincs rajta. Miután a GPRS kapcsolatot belőttem külön le kellett tölteni a Menu -> Biz SW -> Other Applications -> ActiveSync oldalról (vagy PCn innen: http://www.businesssoftware.nokia.com/activesync_downloads.php). Miután ezt megtaláltam és feltelepítettem már gyorsan sikerült összerakni.
Összességében a telefon nagyon tetszik, gyönyörű borotvaéles a kijelzője, kicsi kompakt darab. Az iPaq nyugdíjba megy.
 
Kategória: Exchange | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

