Backup Webcast: Teszt élesben

Tegnap megtartottam a mentésről és visszaállításról szóló webcastomat. A visszajelzések szerint nem volt csúfos bukás a dolog ugyanakkor én nem vagyok elégedett magammal.
Ma reggel megint bejött: egy Murphy nevezetű alak összes fel és lemenőinek folyamatos emlegetésével kezdtem a napot.
Előzmény:
Úgy két hete az egyik szerverünk RAID-jében kikönyökölt az egyik vinyó. Ki is cseréltem valamire amit épp a fiókban találtam, újra is építette, de a fiókból berakott disk-et nem akartam véglegesen bennehagyni, ráadásul némi kapacitás bővítés is ráférne az egyedre így megrendeltem egy teljes garnitúra új vinyót, melyek meg is jöttek.
Ma reggel 9 körül:
Lementem a szerver szobába, hogy elkezdjem egyesével kicserélni a disk-eket amit ugyebár on-line meg tudok tenni. Valamit meg akartam nézni a gépben belül ezért kihúztam a rackből. Figyelmetlen voltam, túl rövid volt a 230-as kábel így a gépet sikerült áramtalanítani. Amikor visszakapcsoltam egy kék képernyős nemindulással fogadott (gratula Murphy).
Na boldog vagyok, kipróbálhatom, hogy én mennyire vagyok jó abban amiről tegnap dumáltam.
9:23:
Először is ASR kilőve. Az előadásban sem beszéltem róla, mert nem használom és időm sem volt foglalkozni vele (úgy látom mindenképp utána kell néznem)
Gép boot CD-ről, Recovery Console elindít. Ez az a dolog amit a büdös életben nem használtam. Rájöttem, hogy ma sem fogom. Se az AD Admin jelszavát, se az AD Recovery Admin jelszót nem fogadja el (ja nem mondtam még, a gép hogy könnyítsünk a helyzeten egy DC).
9:46:
Megpróbálom a CD-ről a telepítsünk és reparáljunk opciót. Sok bizodalmam nincs benne, mert nekem még sosem működött (nagy gáz persze nincs, mert legrosszabb esetben újratelepít az egész és mentésből visszatölt. Ez sem tarthat sokáig, mert ugye disk nem sérült és éles szerveren mindig külön tartom a boot partíciót, így csak a c-t kéne visszatölteni).
10:18:
Csoda történt. Egyszer az életben működött a repair. Elindult az egész.
10:32:
Települnek újra a biztonsági hotfixek.
11:06:
Hotfixek fenn, újraindulunk.
11:16:
Működik a dolog. Most nekikezdek a vinyócserének.
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Backup Webcast: Teszt élesben bejegyzéshez

  1. Petrenyi Jozsef szerint:

    <em>Se az AD Admin jelszavát, se az AD Recovery Admin jelszót nem fogadja el</em>
    Nem a dcpromo előtti lokál admin jelszó kell neki ilyenkor?
     
    JoeP

  2. Zoltan szerint:

    Hali,
     
    Lehet, de az meg emlékeim szerint megegyezett a jelenlegi AD Admin jelszóval.
    Mind1, már túl vagyok rajta és ennek az egésznek utána fogok nézni alaposabban.
     
    Zoli

Vélemény, hozzászólás?

