WAIK, WDS, Backup, stb.

Tegnap jártam a Lurdy házas Vista technet első részén (sajnos el kellett mennem a közepéről, de ez van).
Megint megtapasztaltam, hogy hülye vagyok és nem figyelek eléggé. Néhány hónapja olvastam valahol, hogy majd lesz WDS (akkor úgy tűnt, hogy a Windows Server 2003 SP2 része lesz, ja WDS – Windows Deployment Services), ez fogja kiváltani a RIS-t.
Ezzel akkor meg is nyugodtam, hogy ráérek még foglalkozni vele, de a dolog nagyon érdekel, mert a RIS-t aktívan használjuk.
Néhány hete jött egy bejelentés, hogy elkészült a WAIK – Windows Automated Installation Kit. Letöltöttem, de nem foglalkoztam vele, mert majd még ráér.
Sehogy sem kapcsoltam össze a kettőt a tegnapi napig. Hidegzuhanyként ért, hogy amire jó ideje várok az már rég ott figyel a vinyómon. Rögtön lett néhány olyan dolog (mind a WAIK része ami igencsak érdekel):
  • Windows PE 2.0 – Ez az a telepítős, parancssoros lebutított oprendszer amire már rég fájt a fogam (Bart PE, és hasonló cuccokhoz valahogy nem volt kedvem, a régi WinPE pedig földi halandónak, mint én nem volt elérhető)
  • WDS – Ezt ugye kifejlettem az előbb, része a WAIK-nak, csak én nem tudtam róla
  • ImageX – Egy fájl és nem szektor alapú image technológia ami tömörít és Single Instance működést is tud. Ez sokszorosan és hatványozottan érdekel. 1998 óta foglalkoztat a single instance dolog:
    1. 98-ban látva a Microsoft Windows NT telepítő lemezét nekiálltam egy ilyen ISO image generáló programot írni (sajnos sosem készült el)
    2. Használtam a RIS-t és bosszankodtam, hogy nem tudom a SIS-t külön telepíteni.
    3. Foglalkozom az Exchange-el ahol a Store csinál ilyesmit, de belső mechanizmus és nem lehet hozzáférni, pedig lehetne csökkenteni a Store méretét, ha kívülről programozható lenne ez a mechanizmus (ha ExMerge-el kiexportáljuk a mailboxokat, majd vissza, tuti, hogy nagyobb lesz a store mérete – nem a fizikai, hanem a tárolt adatmennyiség).
    4. Elkezdtem levlista motort írni, aminek az alapja, egy általam kreált félkész Single Instance mailstore, amit az exchange-ből archivált levelek tárolására találtam ki eredetileg (ez sem készült el, de a levlista már egész használható)
    5. Csináltam egy nagy rakás scriptet adatmentésre. Változatlanul nem áll szándékomban nagy adatmentő programcsomagot venni, de nagyon foglalkoztat, hogyan tudnám megoldani, hogy az azonos fájlokat ne tárolja több példányban.
Ez a történet arra sarkal, hogy mélyebben foglalkozzak a kérdéssel, amihez most hozzá is fogok.
Feltelepítettem egy virtuális gépre egyenlőre, csak a WAIK-ot, hogy lássam mit tudok az ImageX-el kezdeni.
 
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

