Dolog amit nem értek, avagy ez is csak puszta marketing?

A napokban egy rakás PC-t kellett összeraknom. Nagy kavarások miatt össze-vissza rendeltem az alkatrészeket. A processzorok hol dobozos, hol OEM formában jöttek (ugye a kettő között az a különbség, hogy a dobozoshoz van hűtő, az OEM-hez nincs). Ma reggel oda jutottam, hogy raknám össze az utolsó darabot, amikor rájövök, hogy van egy OEM Intel Core 2 Duo E6400-as procim és nincs hűtőm. addig kavartam a rendeléseket amíg lemaradt a hűtő.
Elkezdtem túrni a fiókot és találtam egy alumínium magos gyári Intel hűtőt. Most jön a fejvakarás, rá merjem-e rakni? Gondolkozzunk! Amikor dobozban jön egy Pentium 4 vagy Core 2 Duo akkor rézmagos hűtőt adnak hozzá aminek elvileg jobb a hővezetése mint az alumíniumnak. A hűtő amit találtam eredetileg egy Celeron-hoz jött. A gyári bordákhoz nincs adatom, hogy mire lehet rárakni. Arra jutottam, hogy felmegyek az intel oldalára és megnézem, hogy milyen hőleadása van a kezemben tartott E6400-nek és a legerősebb 90nm-es Celeronnak.
A következő lett az eredmény:
 
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz – max. 65W
Intel Celeron D 355 3.33GHz – max. 84W
 
Hmmm. Ez elgondolkodtató. Miért is adnak egy nagyobb hőleadású processzorhoz gyengébb hűtőt? Vagy itt valami nincs a helyén? Én emlékszem rosszul a réz és az alumínium hővezetési képességére? Vagy ez az egész csak puszta marketing?
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

