Nokia Update ügy folytatás – avagy a tetszhalott Vista

Tegnap egy ronda terminál szerveres nyomtatási probléma megoldása kapcsán fel kellett volna raknom a gépemre egy valami egyszerű a terminal sessionban mindenképp működő régi nyomtató meghajtót (pl. egy HP LaserJet 4-et).
Meg is próbáltam felrakni. Kiválasztottam a File: portot majd kaptam egy üres listát a választható nyomtató meghajtókról. Megpróbáltam még vagy háromszor és rájöttem, hogy itt bizony eltűnt az összes a Vistába beépített nyomtatómeghajtó.
Ezek után próbaképpen megpróbáltam felrakni egy hálózati loopback adaptert. A rendszer ilyet sem talált. Ok. Levlistára feldobtam, hogy tud-e valaki valami értelmeset mondani a dologról semmi olyasmi nem jött amivel tudtam volna kezdeni valamit (az egyetlen dolog ami közel ált a megoldástól egy zárt listán jött, hogy volt-e valamilyen Microsoft Update időközben).
Ezek után be kellett volna töltenem egy fájlt egy SD kártyáról a notebookba beépített kártyaolvasóval, erre elkezdett meghajtót keresni az SD kártyához és nem talált. Ez már elég súlyos.
Ezzel tegnap annyiban is hagytam az ügyet azzal, hogy nem érek rá oknyomozni, mert nekem ezen a gépen dolgoznom kell és holnap reggel nekilátok, hogy a kb. 3 napos mentésemet visszatolom a gépre.
Közben fejben elkezdtem visszagörgetni az eseményeket. Negyedikén csináltam mentést amivel már nagyon régen tartoztam magamnak. Ez azt jelentette, hogy feldugtam a gépre egy általa még sosem látott USB-s vinyót. Ez azt jelenti, hogy akkor még működött a meghajtó telepítés. Tegnap előtt este ki akartam pakolni néhány képet egy USB kulcsra, amihez meghajtót kért a gép és nem sikerült települnie. Ekkor ennek semmi jelentőséget sem tulajdonítottam, de most rájöttem, hogy ekkor már nem működött a dolog. A két időpont között egyetlen dolgot követtem el: szoftver frissítettem a telefonomon.
Ma reggel utolsó kísérletként az újrahúzás előtt leirtottam a Nokia kábel meghajtóját és a szoftverfrissítő alkalmazást. Sok reményt nem fűztem hozzá, de láss csodát meggyógyult a Vista.
Hurrá!
Ezen gyorsan és egyszerűen túlestem. Ma viszont laborkörülmények között (ez a notebook a rengeteg telepített alkalmazásával nem éppen egy laborkörnyezet), egy frissen telepített gépen, kipróbálom, hogy tudom-e reprodukálni a hibát. Ha igen akkor megy a KB-be, talán megoldással együtt.
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

