Csináljunk Windows Mobil 6 tesztkörnyezetet – Rendszergazdáknak

Még egy bejegyzés, amit a tegnapi webcast indikált. Amikor készültem az előadásra azt vettem a fejembe, hogy megmutatom egy demóban, hogy milyen újdonságai vannak az Exchange-nek akkor, ha PDA-ról használjuk. Ez az ötlet Jason Langridge egyik blogbejegyzéséből származik:
ahol is találtam egy nagyon jó összehasonlítást a windows mobile 5 és 6 között mindezt úgy, hogy megtalálható az anyagban, hogy mik az Exchange 2007-hez kapcsolódó újdonságok.
Azt gondoltam, hogy miért is ne, hiszen a Microsoftnak van egy Windowson futtatható Device Emulatora. Fogtam egy Virtuális gépet XP-vel. Letöltöttem a Device Emulator 2.0-át (most nem teszek linket ide, majd a cikk végén ott lesz minden szükséges elem elérhetősége) és feltelepítettem. Ez fel is ment minden nélkül, hiszen egy standalone verzióról van szó. El is indítottam és naivan meglepődtem rajta, hogy egy büdös PDA image sincs benne (naivnak azért nevezem magam, mert nem volt annyi eszem, hogy rájöjjek egy 897KB-os telepítőben nem lesz benne az image, csak a futtatókörnyezet). Elkezdtem keresgélni. A Windows Mobile 5-höz találtam image-t viszont a 6-oshoz csak a teljes SDK-t. Letöltöttem (közel 400 Mega). Megpróbáltam feltelepíteni. Pofára esés. A következő előfeltételei vannak:
– ActiveSync v4.5
– .Net Compact FrameWork v2.0 SP1
– Visual Studio 2005
Az első kettő még nem zavarna, de egy Visual Studio elég barokkos darab. Mindegy, szórakozni nem akartam, felraktam az
– ActiveSync v4.5
– .Net Compact Framework v2.0 SP2
– Visual Studo 2005
Windows Mobile 6 SDK telepítés indul. Közli, hogy nem találja a .Net Compact FrameWork v2.0 SP1-et. Anyád!
.Net Compact FrameWork v2.0 SP2 le, .Net Compact FrameWork v2.0 SP1 fel.
Windows Mobile 6 SDK telepítés indul. Mostmár felmegy. Hurrá. Van egy laza 10GB-os Virtulis XP image-em ahhoz az egy Windows Mobile demóhoz. Alapvetően itt a történet véget is érhetne, ha nem vettem volna a fejembe, hogy csinálok egy lehetőséget rendszergazdáknak arra, hogy ilyen környezetet tesztelni tudjanak.
Alapfeltételek:
1. Visual Studo kilőve. Nem használhatok olyan fizetős programot, amivel egy rendszergazda nem rendelkezik alapból.
2. Lehetőleg nem akarom meghágni az EULA-t, bár nem tudom az eredménnyel megsértem-e (fogalmam sincs, hogy használhatom-e a WM 6 SDK-ban lévő emulátor image-t a Visual Studio nélkül). Mindenesetre se nem akartam semmit letölthető kódot kirakni a netre, se nem akartam semmi Microsoft kódot visszafejteni, vagy valami hasonló.
Nézzük meg, hogy mire van szükségünk:
1. Futtatókörnyezetre. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen ott van a Device Emulator és minden további nélkül települ.
2. Emulator image-re. Na ezzel gond van, mert benne van egy MSI-ben ami nem akar felmenni a VS nélkül.
3. Módszerre, amivel a környezetet és az image-t össze tudjuk lőni. Ha beleolvasunk az emulátor mellé adott chm-be akkor kiderül, hogy megfelelő parancssori paraméterekkel gond nélkül megy az emulátorunk.
4. Opcionálisan kéne valami hálózat is az emulátor alá. Az előbbi doksiból kiderül, hogy lehet olyat. Kell hozzá még egy virtual driver (letöltés helye a cikk végén).
Az egyetlen nyitott kérdés, hogyan tudom az MSI-ből kivadászni az egyetlen szükséges image-t.
1. Kísérlet: 7-zip. Ez a cucc általában minden archív formátum kibontásával elboldogul. Közölte az MSI-re, hogy ez neki nem archív.
2. Kísérlet: msiexec. Ennek van egy /a opciója ami elvileg csak kibont. Elindítom, teker, teker, teker, bekéri a célútvonalat és kér egy régi típusú 10 karakteres termékkódot. Előveszem a Microsoft által adott ezmindentízkarakterestermékkódhelyérejó kódomat. Nem megy tovább, nem települ.
3. Kísérlet: A Platform SDK-ban van egy Orca nevű MSI piszkáló tool. Elkezdem letölteni a bő 400 Mega PSDK-t, utána azt gondolom, hogy megint egy irgalmatlan méretű állat amiből csak egy pici darab kéne. Inkább hagyom.
4. Kísérlet: egy kis gugli. Találok egy cikket (http://msgoodies.blogspot.com/2005/03/extracting-files-from-msi.html) ami szerint a ViX-ben van a candle és light mellett egy dark nevű tool ami pont arra való amire nekem kell hurrá (ezt tudhatnám magamtól is mert használtam már a ViX-et). Lekapok egy aktuális ViX-et és elindítom ezt:
dark.exe "Windows Mobile 6 Professional SDK.msi" wm6.xml /x c:\wmsdk
Kapok egy raklap hibaüzentet de egy jó nagy adag fájlt kibont a c:\wmsdk könyvtárba. Megvagyok.
Amire szükségünk van az, hogy az ide kibontott sdkfiles.cab fájlból mint archívumból a CGen_PPC_USA_GSM_VGA_VR.BIN-t szedjük ki és nevezzük át a valódi nevére (PPC_USA_GSM_VGA_VR.BIN), vagy bármi másra ami tetszik. Ezzel a dolog nagyjából összeállt. Akkor most nézzük meg tételesen, hogy milyen lépésekre van szükségünk ahhoz, hogy legyen egy önálló Windows Mobile emulátorunk:
1. Telepítsük fel a következőket:
    – Microsoft Device Emulator
    – Virtual Machine Network Driver for Microsoft Device Emulator
    – Windows Installer XML (WiX) toolset
2. Szedjük ki a Windows Mobile 6 SDK-ból PPC_USA_GSM_VGA_VR.BIN image-t a dark.exe segítségével (én a c:\images könyvtárba raktam)
3. Indítsuk el a Device Emulatort:
"c:\Program Files\Microsoft Device Emulator\1.0\DeviceEmulator.exe" c:\images\PPC_USA_GSM_VGA_VR.BIN /memsize 128 /video 480x640x16 /p /s c:\images\pda.ss 
Kész is vagyunk. Ha esetleg változtatni akarunk a Device Emulator dokumentációját itt találjuk:
C:\Program Files\Microsoft Device Emulator\1.0\1033\DeviceEmulator.chm
  
És végül a letöltendő programok elérhetősége:
Microsoft Device Emulator 2.0 – Standalone Release
Windows Mobile 6 Software Development Kits ( Nekünk a Professional fog kelleni)
Windows Installer XML (WiX) toolset
Virtual Machine Network Driver for Microsoft Device Emulator
 
Kategória: Windows | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

15 hozzászólás a(z) Csináljunk Windows Mobil 6 tesztkörnyezetet – Rendszergazdáknak bejegyzéshez

  1. Tamas szerint:

    Istenem, ahogy elolvastam rogton beugrott, h mennyit szenvedtem / szenvedtunk, amig osszehoztuk a tavaly novemberi Vista eksonre, a Vista / Server Core virtualis gep parost🙂

Vélemény, hozzászólás?

