Névjegykártya készítés az Outlook elküldött levelekből

Valószínűleg mindenki ismeri azt, hogy sok levelezőprogram képes arra, hogy amikor elküldünk egy levelet akkor a címzetteket automatikusan felvegye a saját névjegyei közé. Ez a lehetőség sokaknak fájdalmasan hiányzik az Outlookból. Most ezt a funkciót megírtam az Outlook 2003-hoz egy egyszerű VBA makró formájában. Íme:
Option Explicit

Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    Dim RecipientItem As Recipient
    Dim ContactFolder As Outlook.Items
    Dim ItemFound As Outlook.ContactItem
    Dim ItemCreate As Outlook.ContactItem
                    
    Set ContactFolder = Application.Session.GetDefaultFolder(olFolderContacts).Items
    
    For Each RecipientItem In Item.Recipients
        Set ItemFound = ContactFolder.Find("[Email1Address] = " & RecipientItem.AddressEntry & " OR [Email2Address] = " & RecipientItem.AddressEntry & " OR [Email3Address] = " & RecipientItem.AddressEntry)
        If TypeName(ItemFound) = "Nothing" Then
            Set ItemCreate = ContactFolder.Add(olContactItem)
            ItemCreate.Email1Address = RecipientItem.AddressEntry.Address
            ItemCreate.FullName = RecipientItem.Name
            ItemCreate.Save
        End If
    Next
    
    For Each RecipientItem In Item.ReplyRecipients
        Set ItemFound = ContactFolder.Find("[Email1Address] = " & RecipientItem.AddressEntry & " OR [Email2Address] = " & RecipientItem.AddressEntry & " OR [Email3Address] = " & RecipientItem.AddressEntry)
        If TypeName(ItemFound) = "Nothing" Then
            Set ItemCreate = ContactFolder.Add(olContactItem)
            ItemCreate.Email1Address = RecipientItem.AddressEntry.Address
            ItemCreate.FullName = RecipientItem.Name
            ItemCreate.Save
        End If
    Next
End Sub
Nem egy csoda, de működik, még lehet faragni.
Az Outlookban elő kell venni a Visual Basic editort és a This Outlook Session nevű cuccba be kell hajítani a fenti kódot.
Ezen kívül még le kell csökkenteni az Outlook biztonsági szintjét. Ha ez utóbbi valakinek biztonsági szempontból nem tetszik akkor tessék digitálisan aláírni a kódot!
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

