Húsvét – Felhasználók – Levelek – PostFix

Előre bocsáltom nem vagyok egy Linux guru. Összeraktam, üzemeltetem a céges tűzfalunkat, de különösebben nem mozgok benne otthonosan.
Ma reggel beértem dolgozni és érzem, hogy lassú az internet, nem tudok, elérni bizonyos oldalakat, vagy csak sokadik próbálkozásra, a live login gyakorlatilag halott. Gondoltam valami gáz lehet egy nemzetközi routerrel, vagy vonallal, majd megjavítják.
Elkezdtem dolgozgatni, kb. egy óra múlva jön a rendszergazda kolléganő, hogy többen panaszkodnak a lassú internet miatt. Szóltam a kolléganőnek, hogy jelentse be a hibát a szolgáltatónál.
Kicsit később belenéztem a tűzfalon az iptraf-ba és hanyattvágtam magam. a 2MBit-es vonalon látok 4M folyamatos forgalmat és iszonyatos tömegű TCP kapcsolatot. Itt gáz van. Talán valaki felnyomta a tűzfalat?
Nézelődök, keresgélek, kiderül, hogy a forgalom levelezés. Talán open relay lettünk?
Hát nem…
A kolléganőnek ekkor csattan le, hogy az az egyetlen társulat, aki nem Exchange-t használ és így közvetlenül a tűzfalra telepített postfixen keresztül küldi a leveleit elkezdett húsvéti üdvözlő e-mail-eket küldözgetni. Csókoltatom őket!
3-4 megás levelek, egyenként valami 300 körüli BCC címzettel, ráadásul ebből néhány tíz darab. Ez eddig ok. De hogy fogom ezt rendberakni?
Először is villámgyorsan tudattuk a zsenivel aki ezt csinálta, hogy kéretik ezt du. négy után amikor mindenki elhúzott.
Másodszor, mind a netnek mind a levelezésnek mennie kell, ráadásul ki sem pucolhatom a queue-ból a cuccokat, mert azoknak el kell menniük.
Mi legyen?
A postfixet le nem állíthatom, mert akkor a teljes levelezésünk leáll.
Fejes a postfix doksiba. Keresgélés.
A végeredmény, hogy levettem az smtp processzek maximális számát 5-re. Na így megy a dolog.
Huhh…
[Update]
Én ezt persze dél körül akartam kirakni, de a csodás Live nem.
Kategória: Linux | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

