Scheduled Tasks – Avagy hogyan szivassuk magunkat

Tavaly tartottam egy webcast-ot különböző backup megoldásokról. Ehhez az előadáshoz írtam egy rakás scriptet amit saját magam is intenzíven használok. Van egy Virtual Serverem, ami nem része a domainnek. A rajta lévő virtuális gépeket a webcast scriptjeivel mentegetem. Néhány hete valamiért nem fut le az időzített mentés. Sajnos eddig nem volt időm nyomozni, hogy mi lehet a baja, hétfőn reggel azzal kezdtem idáig, hogy RDP-vel beléptem és kézzel elindítottam a mentést, ami szó nélkül lefutott.
Ma reggel kellet gyártanom mégegy virtuális gépet amiről, miután élesben fog menni, kell mentés. Úgy döntöttem, hogy utánnajárok, hogy mi lehet a baja.
A mentés úgy működik, hogy van egy batch fájl, amit időzítek. A batch fájlban három parancs lakik. Az első felvesz egy megosztást a backup szerverről, a második elindítja a backup scriptet, a harmadik törli a megosztást.
Először is megnéztem azt az e-mail-t, amit a szerver küld a backupról. Ebben tisztán látszik, hogy nem létezik az a meghajtó, ahova a fájlokat másolná. Először arra gondoltam, hogy lehet, hogy a batch fájl végén lakó net use /delete lefut, még mielőtt a script végrehajtása befejeződne? Nem valószínű, hiszen amikor kézzel futtatom, ez akkor is gond lenne. Mindegy, kiszedtem a net use /delete -et ekkor sem futott le. Ugyanakkor látom, hogy az F meghajtó, ahova a mutatványnak dolgoznia kéne, nem létezik. Ugye, ha futtatok egy időzített feladatot úgy, hogy azzal a felhasználóval vagyok bejelentkezve, akinek a nevében fut akkor interaktívan látom a művelet eredményét, tehát a meghajtót amit felcsatoltam látnom kellene. Nem látom. Tehát a net use gyanúsan elszáll valami hibával.
Próbáljuk megnézni, a scheduled tasks logját, hátha abban látok valamit. Irány a KB:
Megkeresem a logfájlt.
Nincs ilyen, még hasonló sem.
Azt nem látom amit az ütemezett feladatom csinál, így megpróbáltam a batch-ben átirányítani a net use eredményét fájlba.
Futtatás.
Fájl létrejön.
Hossza egy nagy büdös nulla. Hurrá!
Hiba van, tehát a net use nem a standard outputra ír, hanem a standard errorra. Ezt vajon át lehet irányítani fájlba? Kétlem, de irány a gugli.
Ezt találtam:
Hurrá!  Ma is tanultam valamit. a 2> a standard errort iránytja át.
Futtatás.
Hiba megnéz.
Közli, hogy nem vehetek fel megosztást ezzel a jogosultsággal, mert már valamit felvettem egy másik jogosultsággal ugyanarról a gépről (ez ugye ismerős, láttam már ilyet).
Megnézem, nincs semmi felcsatolva.
Bontsuk le az IPC$-t. Az sem volt felcsatolva.
Mi a franc baja lehet…
És itt elkezd valami derengeni. Eddig mindent egy RDP sessionből csináltam. Mi van a szerver konzolon?
Hogy az a jó büdös…
Én marha! A szerver konzolon be vagyok jelentkezve ugyanezzel a felhasználóval egy jó ideje (csak le van zárva a konzol) és persze a backup gépről felcsatolva egy másik megosztás, persze másik felhasználóval mint, ami a mentésben meg van adva.
Konzol kijelentkez, megy a dolog.
Persze most esik le az ejtőernyős tantusz, hogy az RDP alatt miért nem láttam a batch indításakor a parancssort fel sem villanni.
Kategória: Windows | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

