Virtual Server újratlepítés – hogyan szivassuk magunkat intel hálókártyával

Néhány héttel ezelőtt a Virtual Server-hez használt gépem igen furcsa dolgokat kezdett csinálni. Elszállogattak a virtuális gépekbe telepített különböző SQL szerverek, eltűntek a hoszt gép event logjából bizonyos szolgáltatások esemény forrás regisztrációi (az ismerős /AUXSOURCE-os bejegyzések), stb. Rá is találtam a hiba okára, az egyik memória modul megadta magát. Ki is cseréltem, ugyanakkor a hibák egy része nem szűnt meg. Ezen túl az is a fejemben volt, hogy a gép merevlemezeit nagyobbakra kéne cserélni.
A történet itt kezdődik:
Péntek 16:00
Eddig mindenféle tárgyalásom volt, ekkor tudtam nekikezdeni a telepítésnek.
Kivettem a gépből a bent lévő 4 portos DEC chipes hálókártyát és csak az alaplapi Pro 1000 szériás intel-t hagytam benne azzal, hogy majd felépítem a VLAN-jaimat rajta és így nem kellenek a plusz portok. Kicseréltem továbbá a disk-eket. Miután gondom akadt a RAID vezérlő megfelelő direver-ének megtalálásával, ezért nem tudtam a telepítést befejezni, mert 5-kor el kellett indulnom bentről.
Szombat 13:00
Befutottam a céghez, hogy folytassam a telepítést. Összesen addig akartam eljutni, hogy RDP-vel otthonról hozzá tudjak férni a géphez. Egy fél óra alatt befejeztem a Windows telepítést, felraktam az intel kártya driver-ét, beállítottam az IP-t, bekapcsoltam a Remote Desktopot és rohantam is tovább a dolgomra.
Szombat 17:00 otthon
Beléptem a gépre, összeraktam ami még kellett (partíciók, fájlok visszamásolása, stb.). Elkezdtem volna beállítani a VLAN-okat amikor is nézem a hálózati kártya beállításait és nem találom a VLAN-os fület, sőt egyetlen intel specifikus fület sem látok. Megpróbálom újra felrakni a drivert, nem változtat semmin. Megnézem tüzetesen a kártyát, Intel Pro/1000CT. Körülnézek az Intelnél ahol azt találom, hogy ezt a verziót ők sosem árulták, csak OEM-ben ment ki ezért driver-ért menjek az alaplap gyártójához. Arra nem találok utalást, hogy támogatja-e az ANS-t (Advanced Network Services). Ezek szerint nem.  Nincs más hátra, mint hogy bemegyek, belerakok egy másik kártyát a gépbe (a fiókomban van néhány Intel Pro/1000MT amiről biztosan tudom, hogy támogatja ezeket a dolgokat). Ezt persze majd holnap mert ma már nem megyek be
Vasárnap 12:00
Bemegyek. Egy jó ideig turkálok a szekrényekben, mire nagy nehezen megtalálom az Intel kártyát. Gép leállít, kártya beletesz, gép bekapcsol, Windows elindít. A Device Manager közli, hogy I/O ütközés van.  Bő óra küzdés a BIOS-ban, hogy mit tiltsak még le. Semmi sem hoz eredményt, a végén a kártyát egy PCI slottal arrébb rakom, ettől meggyógyul. IP cím átír, kábel átdug, futás haza, mert az egész történetre max 10 percet szántam eredetileg és igencsak késésben vagyok. A VLAN-t majd belövöm otthonról.
Hétfő 04:00 otthon
Általában elég korán fel szoktam kelni. Most nekiugrom és megcsinálom amit akartam. Bejelentkezek RDP-vel nézem az új kártya beállításait és mit látok? Semmit.  Itt sincs VLAN. Driver újratelepít: semmi változás.
Akkor gondolkozzunk. Bent miután beraktam a kártyát megnéztem és ott voltak a hőn áhított fülek. Mi változott azóta, vagy mi más bent, mint itthon? Bent a konzolról léptem be itthon pedig RDP-vel. Akkor: mstsc /console
Hogy az a jó büdös…
1. A konzolon látszanak az MT-s kártyán az ANS-hez tartozó fülek (a VLAN is)
2. A konzolon a CT-s kártyán is látszanak a fülek.
Akkor most vissza az egész, amikor beértem vehetem ki a plusz kártyát a gépből (feleslegesen minek hagyjam benne) és konfigurálhatom fel az egészet az alaplapi vezérlővel.
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

13 hozzászólás a(z) Virtual Server újratlepítés – hogyan szivassuk magunkat intel hálókártyával bejegyzéshez

  1. HU szerint:

    sorry, kicsit gyors voltam és nem mentem tovább a driver kiválasztáson. Tényleg nem lehet letölteni drivert.

Vélemény, hozzászólás?

