Linksys SRW-2016

Mintegy két évvel ezelőtt vettem egy (a címben említett) 16 portos menedzselhető gigabites switchet otthonra az eszköz mai áron 76 500 Ft + ÁFA nagyker áron (akkoriban sem volt ennél több). Alapvetően azért választottam ezt a modellt, mert tudok VLAN-okat építeni vele és ez szükséges volt a különböző dolgot tesztelgetésére.
Hazahoztam, beszereltem, bekapcsoltam. Ekkor jött a horror. a beépített ventilátorai valami irgalmatlan hangosak. Ki is kapcsoltam és visszaraktam helyette a régi D-Link cuccaim. A switch mintegy másfél évig kallódott itthon azzal, hogy majd, ha kell valamit tesztelni, akkor előveszem. Egy fél évvel ezelőtt arra jutottam, hogy ez itthon nem fog kelleni ezért bevittem a munkahelyemre, azzal, hogy leváltom a régi HP teszteszközömet.
Bent is kallódott a cucc nagyjából június elejéig, amikor nekiálltam, hogy felfrissítsem a szoftverét és berakjam a rendszerünkbe központi switchnek (kellet a szerverszobába néhány plusz gigabit port). Bekapcsoltam, bejelentkeztem a webes felületére és elkezdtem firmware-t tölteni bele. Épp ekkor tesztelgettem az új linuxos tftp szerverem, így nem voltam teljesen biztos benne, hogy tökéletesen működik. Láthatóan nem is töltött le semmit a switchbe. Ezek szerint a tftp-vel van valami gond, majd újrapróbálom, de előtte újraindítom a switchet. Kikapcs, bekapcs és a switch innen kezdve az IP címén nem válaszol semmire.
Megpróbáltam soros porton kommunikálni vele. Venném elő a Vistán a hyperterm-et, nem találom. Bemegyek az engedélyezhető komponensek közé (elvégre a telnet kliens ott volt), ott sem találom. Irány a google. Kiderül, hogy nincs a Vistában soros terminál emulátor. Hurrá! Újabb keresgélés a guglin, majd a fejemhez csapok és rájövök, hogy az általam folyamatosan használt PuTTY tud soros terminál lenni. Megpróbálom elérni a switchet a soros porton, nem sikerül. Alapvetően egy Vistán a notebookom dokkolóján lévő soros porttal próbálkozom, aminek lehetnek kompatibilitási gondjai, ezért teszek egy ellenpróbát és megpróbálok csatlakozni vele a HP switchemhez. Ez működik minden gond nélkül, tehát a soros porttal és a terminál emulátorral nincs gond. Ügyes vagyok, megfőztem a switchet.
Félre is raktam a cuccot azzal, hogy majd elviszem a szervizbe, hogy mondjanak valamit. A múlt héten a kezembe került ugyanennek a switchnek a 24 portos változata. Ezen is szerettem volna firmware-t frissíteni, de nem akartam nekimenni elővigyázatosság nélkül, tanulva az előzőekből. Arra jutottam, hogy előbb körülnézek benne. Megpróbáltam ezt is elérni a soros porton keresztül, hoppá, ez sem működik, ugyanakkor telneten, vagy a webes felületen keresztül tudok vele kommunikálni (egy agyrém volt kideríteni az IP címét, mert nem a gyári címen állt, ugyanakkor reset gomb persze nincs ezeken a switcheken).
A fejembe veszem, hogy megpróbálok valami információt szerezni a Linksys supporttól:
1. Keresgélek a tudástárukban, a FAQ-ban, mindkettő használhatatlan.
2. Átrágom magam a regisztráción, hogy valami információhoz jussak egy élő chat-en keresztül. Itt az átirata:
Zoltan: Hello
Nijee (46222E): Hi.
Nijee (46222E): This product " SRW2016 " is beyond my skill set level so I would request you to contact our Business Technical Support for further assistance.
Zoltan: Thank you. How can I contact them?
Nijee (46222E): Please give me a moment.
Nijee (46222E): To reach our Business Technical Support for Hungary , please call 06 80 204 548 .
Zoltan: Thank you, I’ll call them.
Zoltan: Good bye!
Nijee (46222E): Bye.
3. Felhívom a BUSINESS technical supportot. Kicsit törni magyar női géphang válaszol. Egyes menü: otthoni hálózati eszközök, kettes menü: Kiss termékek, hármas menü: valami tök érthetetlen duma. Miután a termék nem tartozik az első két kategóriába, megnyomom a 3-as gombot. Jelentkezik egy angolul beszélő pasas, akinek megpróbálom elmagyarázni, hogy mit akarok, mire közli, hogy rossz helyen járok és nyomjam meg az egyes gombot a menüben. Kicsit értetlenkedek, hogy ott az otthoni eszközök vannak, de hajthatatlan. Leteszem a telefont, újrahívom őket. Megnyomom az egyes gombot, bejutok egy almenübe ahol csak előkerülnek az üzleti termékek. Felveszi egy másik pasas. Ez utóbbi beszél magyarul egy kis akcentussal. Elmondom neki, hogy mi a bánatom, erre közli, hogy erről a termékről még nem kaptak kiképzést. Szuper! A fickó normális, megpróbál utánanézni a dolognak, de nem jutunk semmire. Adott egy e-mail címet és egy telefonszámot, ahol tovább juthatok a dologban.
4. Múlt hét csütörtöknél tartunk, írok nekik egy levelet és ecsetelem, hogy mi a bajom. Péntekig nem kapok választ. 
Egyenlőre ennyit a terméktámogatásról.
Múlt hét péntek:
Elindult bennem a vezérhangya, hogy mi van akkor, ha mégsem sütöttem meg a cuccot, csak valahogy elállítódott az IP címe. Első körben ráakasztottam egy PC-t és nekiugrottam a Wireshark (leánykori nevén Ethereal) nevű hálózatmonitorral. Hallgatóztam vagy egy órát, de a switch egy büdös csomagot sem adott ki magából.
Arra gondoltam, hogy végigpingetem azokat a tartományokat ahol a cucc IP címe lehet. Már majdnem elkezdtem programot írni, ami tömeges ping-et küldözget. Pénteken erre már nem volt időm, tehát folytatom tovább ezen a héten.
Hétfő:
Reggel rájövök, hogy ez az írjunk ping programot egy beteg ötlet. Valami agyi rövidzárlat lehetett nálam, elvégre IP scannert egy jó nagy rakással lehet találni a neten. Kerestem és egy Angry IP nevű cucc akadt a kezembe. Neki is küldtem a switchnek, nem is kaptam vissza semmit. Ez zsákutca.
Kedd:
A Linksys fórumokat böngészve azt találtam, hogy a switchhez eredetileg kaptam (vagy legalábbis kapnom kellett) egy soros kábelt. Ezt persze két év alatt lazán elkevertem. Mi van, ha az a HP kábel amivel próbálkozom nem jó a Linksyshez? Végigtúrtam az egész irodát, összeszedtem az összes DB9F-DB9F kábelt, hátha valamelyik jó lesz. Egyikkel sem működött.
Este otthon is végigtúrtam mindent, találtam is ígéretesnek tűnő kábelt.
Szerda:
Bevittem az otthoni kábeleket a céghez, kipróbálom, és igen!!! az egyik kábellel elkezdtem adatokat kapni a terminál emulátorban (jó eséllyel ez volt a Linksys eredeti kábele).
A soros kommunikációból kiderül, hogy sikerült megfőznöm a firmware-t, de a soros porton keresztül alapvetően javítható, mert a rom-ban lévő kód mindenképp le tudja tölteni az új firmware-t.
Próbálnám letölteni, de a PuTTY nem tud XMODEM-et, a Vistán meg ugye nincs hyperterm. Nem keresgélek másik terminál emulátort. Fogok egy virtuális XP-t és a hypertermet. Letöltöm a firmware-t (soros porton keresztül 30 perc).
Switch újraindul.
Eredmény:
HOSTG_rscode_file_load: could not load file
Na szuper. Akkor most mi van. Nem tudja betölteni a firmware-t amit letöltöttem a Linksys oldalról. Megpróbálom mégegyszer, hátha valami hibásan töltődött le. Nem változott semmi, ugyanaz a hiba. Az én switchem 1.0-ás hardver verzió. Letöltöm az 1.2-eshez tartozó boot kódot, hátha az a baja. Újabb 5 perces letöltés, semmi sem változik.
Felmegyek a Linksys forumra, megtalálom, hogy egy korábbi verziójú firmware-t le lehet tolni a switch torkán (a probléma a hardver verzióval van). Ezt persze nem lehet letölteni a Linksys oldalról, de találok egy linket a cikkben ahol fent van. Letöltöm, újabb 30 perces soros cirkusz. És igen!!! A switch végre elindul.
Az összes probléma a dologban, hogy ott tartok ahol elkezdtem, az eredeti régi firmware-nél.
vége…???
Mégsem:
Már vannak ötleteim, hogyan tudom mégis az utolsó firmware-t beleszuszakolni a switchbe.
és végül:
Csütörtök:
Reggel fogtam a multimétert és megnéztem, hogy mitől olyan különleges a Linksys soros kábele. Hát attól, hogy igazán nem soros kábel, hanem egy egyszerű egyenesen bekötött kábel (az adás és a vétel, valamint a handshake jelek nincsenek keresztbe kötve). A bekötés, hátha kell egyszer valakinek:
1 – 1
2 – 2
3 – 3
4 – 4
5 – 5
6 – 6
7 – 7
8 – 8
9 – 9
 
Megjön a válsz a Linksys supporttól.
Az én kérdésem:
Hello,
I was contacting to the Linksys support on chat and on phone, but they can’t help me, so diverted me to this e-mail address.
I’ve a Linksys SRW-2016 switch. Actually I don’t know this switch’s IP Address. I’d like to communicate with the device somehow to be able to configure it. I was trying to connect to the device via the serial line with no luck. I get no response from it. Is there any way to be able to reset the device to the factory default to be able to connect to it via the default IP address?
Additional information:
I’ve also a Linksys SRW-2024 switch. I’m able to configure it via telnet or the web interface, but I can’t contact it serial line. I was thinking if there is a problem with the serial cable I’m using or the computer’s serial interface, but if I’m connecting to a HP switch with the same cable, with same computer, with the same settings, it works without any problem.
I hope you can help me.
Thank you in advance,
Zoltán Gömöri
És a válasz:
Dear Zoltán Gömöri,
Thank you for contacting Linksys Business Support.
I think your problems with the serial port connection are both the same:
When you connect with your HyperTerminal your are using 19600 bits per second but you need to write 38400 bps
Bits per second: 38400
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None
Then, click the OK button.
Pay attention, the COM port number for the HyperTerminal session must be the same
If you can enter inside the switch so you can test the ip address and change it, by default it is 192.168.1.254
Thank you very much.
If you have any further questions, feel free to visit our website at http://www.linksys.eu or send us an e-mail at business.support.emea@linksys.com so that we can assist you.
Sincerely,
Daniel Perez Navas
 
[UPDATE]
Végül sikerült az utolsó gondot is elhárítanom (http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Switches&thread.id=889&view=by_date_ascending&page=2) és mostmár a legfrissebb firmware-el megy a switch
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

