ATI vs. NVIDIA – ahogy ez nálam áll

Ez egy olyan problémakör, amiről már rég szerettem volna írni. Előre szólok, hogy nem akarok, semmiféle vitát szítani a két tábor között csak le akarom írni a saját történetemet.
Nem játszom számítógépes játékokat. Nálam a videokártya alapvetően egyszerű 2D-s megjelenítésre szolgál. Két speciális terület érint csupán, a video vágás és megjelenítés, valamint a többmonitoros használat.
Hosszú évek óta ATI kártyákat használok (előtte Matrox-ot) az asztali gépeimben (hol sima Radeon-t, hol All-In-Wonder-t). Mindig törekedtem arra is, hogy a hordozható gépeimben lehetőleg ATI chip legyen. Miért? Több okot is összegyűjtöttem az évek során:
– A Notebook-os chipekben hamarabb jelent meg a multimonitor lehetőség (vagy legalábbis én ezt tapasztaltam)
– Stabilak voltak a driverek (az NVIDIA-nál komoly gondokról pletykáltak)
– Néhány körben felsültem NVIDIA cuccokkal (egyszer egy integrált NVIDIA kártya nem volt hajlandó DDR400-as RAM-mal menni, csak 333-al, mert túl gyors volt neki)
Ezek a dolgok éveken keresztül abba az irányba hajtottak, hogy kitartsak az ATI mellett. A véleményem az elmúlt időszakban kissé megváltozott, mert belefutottam három történetbe, ami nagyon nem tetszett, valamint mostanság nem hallom szidni az NVIDIA drivereit:
1. eset – a Notebookom
Az aktuális Notebookom akkor vettem, amikor a Vista először elérhető lett. Az első pillanattól kezdve gondjaim voltak a video driverrel. Erről írtam is korábban:
Képtelen voltam normálisan kétmonitoros üzemmódban használni a gépet. Sokáig nem találtam rá megoldást és a Vista számlájára írtam az egészet. Végül kiderült, hogy a bűnös a Notebook gyártó és az ATI csodás együttműködése, ami egy tipikus 22-es csapdája:
Az ATI olyan szerződéseket köt a gyártókkal, mely szerint a gyártó supportálja a videochipet amit beépített, ezért a legutolsó driver az ATI-tól nem érhető el. A gyártó pedig nem rakja ki az internetre az ATI-tól megkapott utolsó drivert.
Ennek az a következménye, hogy hónapokkal, vagy évekkel korábbi, hibás drivert kénytelen használni az ember. Gratulálok.
Az a szerencsém, hogy volt valaki, aki feloldotta ezt az ellentmondást azzal, hogy írt egy olyan programot amivel megpatkolva az ATI desktop video driverét az használhatóvá válik notebookon is:
Az így megpatkolt driver, láss csodát, tökéletesen működik az én multimonitoros konfigurációmban.
2. eset – a Desktopom
Az otthoni desktopon is két monitort használok, méghozzá DVI csatlakozóval szeretném ezt előadni. Az eredmény csíkos, széteső, vibráló kép. Ha csak egy monitor van a kártyára dugva, akkor a jelenség nem érzékelhető. Keresgéltem az ATI tudástárában, kiderült, hogy a jelenség ismert, majd kijavítják. Kénytelen voltam visszadugni a monitorokat VGA csatlakozóra (lehet, hogy azóta javították a hibát, de nem volt se kedvem se időm drivert cserélni, kábelt visszadugni).
3. eset – a Mediacenter
Építettem egy Mediacenter gépet, ami kapott ugyan monitort, de az volt a tervem, hogy normál kompozit kimeneten rádugom a TV-re. Elsősorban a kedvesem használja a gépet netezésre és csak később terveztem a Mediacenter funkcionalitás bevezetését. Az ATI kártya még véletlenül sem vette észre, hogy a kimeneten van egy TV. Nem is adott ki jelet rá. Kb. egy hete volt egy néhány másodperces áramszünet. Az ennek kapcsán keletkezett áramingadozásba belehalt a videokártya. A fenti esetekből okulva és a TV-Out hiányából kiindulva vettem egy NVIDIA kártyát. Láss csodát, minden hókuszpókusz nélkül elindult a TV-Out.
 
Azt hiszem, most egy ideig nem lesz ATI kártya az esetleges új gépeimben. 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

12 hozzászólás a(z) ATI vs. NVIDIA – ahogy ez nálam áll bejegyzéshez

  1. Tako szerint:

    "Az ATI olyan szerződéseket köt a gyártókkal, mely szerint a gyártó
    supportálja a videochipet amit beépített, ezért a legutolsó driver az
    ATI-tól nem érhető el. A gyártó pedig nem rakja ki az internetre az
    ATI-tól megkapott utolsó drivert."Ennek vajon mi értelme van?? Annyira szeretnék ilyenkor azoknak a fejébe látni akik ezt kitalálták!Modtool -ért ezer hála, több notebookon is szívok ugyan ezzel az ATI driver problémával!

  2. Lőrinc szerint:

    En evek ota csak NVIDIA-t hasznalok es sosem volt bajom a driverrel. Par hettel ezelott egy szamitastechnikaban nem jaratos haver gepet installtam ujra es a tok csupasz vindozra nem ment fel rendesen a legujabb, hivatalos ATI siterol letoltott Catalyst. Nagy szopasok aran sikerult a gyari CD-n levo drivert felvarazsolni a gepre. Hasonlo esetbe NVIDIA-val meg sosem futottam bele.Just my 2 cents

Vélemény, hozzászólás?

