Windows Server x64 – Nyomtatási mizéria

Nem vagyok híve a pici egyedi asztali lézernyomtatóknak vállalati környezetben. Ennek három oka van. Először is ezek mechanikailag tipikusan igen rossz kivitelű darabok, és ez gyártófüggetlen. Másodszor, egy ilyen pici nyomtató fajlagos költsége jóval magasabb, mint valamelyik nagyobb, munkacsoportos társáé. Harmadszor, a hálózatba köthetőségük tipikusan limitált, azt pedig már súlyosan röhelyesnek tartom, hogy Marcsi gépének be kell lennie kapcsolva, hogy Julcsi nyomtatni tudjon.
Az élet természetesen nem mindig egyszerű. Adódik, hogy a fenti helyzetet az ember megnyeri. Esetünkben az elődöm vett egy rakás HP Laserjet 1150-est, amit kidobni nem tudok, ezért használni vagyok kénytelen.
Arra gondoltam, hogy hálózatra kötöm a cuccokat, hogy a Marcsi-Juli ügyeket fel tudjam számolni. Az üdvözítő megoldás az lett volna, ha veszek néhány HP JetDirect külső adaptert, de a racionalitás nem ebbe az irányba mutatott. Egy JetDirect adapter cirka 40eFt, a fenti nyomtató pedig még jóindulattal sem ér 20eFt-ot. A vége az lett, hogy olcsó, Netgear adaptereket vettem.
Lássunk munkához!
Nekiálltam feltelepíteni a Netgear cuccot, ami tulajdonképpen zökkenőmentesen sikerült is. Ekkor nekiálltam a számomra piszokul primitívnek tűnő feladat, a nyomtatómeghajtó telepítésének. Azt gondoltam, hogy ezzel pillanatok alatt megleszek. Tévedtem.
A történethez hozzá tartozik, hogy a szerver, amire fel kellett telepítenem a nyomtatót egy Windows Server 2003 R2 x64 Edition. A hangsúly az x64-en van.
Első kísérlet:
Szerverre nem szeretek gyártói meghajtót rakni, mert életem során már nem egy alkalommal gyilkolta meg ilyesmi a print spoolert, ezért megpróbáltam a Windowsban található meghajtót felrakni. Na ez az ami nem létezik. Nincs az alapkészletben, és nincs a Windows Update-en. Semmi gond. Felrakom a LaserJet 1100 meghajtóját, elvégre teljesen mindegy számomra, hogy milyen x64-es cucc van fent. Majd rakok hozzá megfelelő 32bites drivert, úgy is csak az XP-k használják.
Felmentem a HP weboldalára és találtam egy Universal Printer driver nevezetű állatfajtát (amiről még most sem tudok sokat). Le is töltöttem mind az x64-es mind az x86-os verzióját. Gondoltam próbáljuk ki ezt, hátha máshoz is jó lesz, és ezzel a mozdulattal lecseréltem a 64 bites meghajtót, és hozzáadtam a 32-bitest.
Ezzel kész is lennék. Felveszem a nyomtatót egy kliensről, tesztoldal, …
Az universal izé közli, hogy a nyomtatóm nem támogatott, majd kijön a nyomtatón egy rakás fekete csík. Szuper. Sad
Kicsit olvasgatva az a gyanúm támadt, hogy a driver szeretné megkérdezni a nyomtatót, hogy hát te ki vagy, csak ez a Netgear cuccon keresztül nem megy neki. Egyenlőre ezt az universal cuccot hagyjuk.
Második kísérlet:
Nézzünk a HP-nál nem universal cuccot. Jó lesz nekem a normális is. Pontosabban lenne. 32bites van, 64-es nincs. Semmi gond. 64bitre marad az 1100-asé. Fel is rakom. Mellé felraknám 32bitesnek a 1150 meghajtóját. A Windows közli, hogy a megadott inf-ben nem talált LaserJet 1100 (MS) meghajtót. Naná, hogy nem talált, amikor a 1150-ét akarom felrakni. Irány a gugli. Kiderül, hogy a Windowsnak a 64-es és a 32-es meghajtó nevének meg kell egyeznie. Bukta. Baring teeth
Harmadik kísérlet (félmegoldás):
Felraktam az 1100-as meghajtóból mind a 32, mind a 64 bites verziót. Ezzel nyomtat, de boldog nem vagyok.
 
Még utána fogok olvasni ennek az universal izének, hátha életre tudom rugdalni
 
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

5 hozzászólás a(z) Windows Server x64 – Nyomtatási mizéria bejegyzéshez

  1. Engedi Balázs szerint:

    Én nemrég vettem egy ilyen bruttó 6 pénzért:Q6575aMég éles teszt nem volt, de szerintem hétvégén nekilátok :)Elég ígéretes cuccnak tűnik.

Vélemény, hozzászólás?

