Exchange 2007 ActiveSync és Nokia

Nagyjából másfél évvel ezelőtt vettem egy Nokia E60-as telefont. A készülék két órával az első bekapcsolás után tartalmazta az összes fontos adatomat az Exchange szerverünkről. Teljesen boldog voltam, minden működött. Ekkor a Nokia Mail for Exchange szoftverét használtam ActiveSync kliensként. Kicsit később áttértem a DataViz RoadSync-re mert volt néhány apróság amiben jobb volt, mint a Nokia programja. Ez az idilli állapot kb. tavaly októberig állt fent, amikor is a készülék elkezdett rendetlenkedni. Valahogy akkoriban nem volt időm szervizbe vinni, és épp a kezembe akadt egy HP 514-es WM6-al szerelt készülék amit el kezdtem használni. Ekkortájt tértem át a szerver oldalon az Exchange 2007-re.
Kb. két hete újra a kezembe került a Nokia és miután szerettem volna használni gyorsan elvittem a szervizbe ahol garanciában megcsináltattam. Pénteken kaptam vissza, és kedden volt időm újra birtokba venni. Fel is raktam rá a szokásos RoadSync-et. A szinkronizáció rendben lezajlott. Az összes szépséghibája annyi volt, hogy nyafogott a tanusítvány miatt. Gondoltam semmi gond, felrakom a saját root ca-nk tanúsítványát és kész is vagyok.
Tévedtem.
Sokszori kísérletezéssel sem sikerült elfogadtatnom vele az Exchange szerver tanúsítványát. Ekkor elkezdett derengeni, hogy már októberben is volt ilyen bajom az Exchange 2007-es kísérletezgetés közben, csak akkor nem foglalkoztam vele mélyebben, mert haldokolt a készülék. Továbbá az is eszembe jutott, hogy akkoriban próbálkoztam a Mail for Exchange 2.0-ás változatával (élesben utoljára valami 1.6 körülit használtam), amit pont a tanúsítvány hiba miatt dobtam gyorsan félre.
Ebben a pillanatban rájöttem, hogy bajban vagyok.
A cégnél többen használnak Nokia telefont, amelyeket össze kell lőni az Exchange 2007-el.
– A RoadSync-et nem vettük meg tömegben
– A Mail for Exchange (legalábbis a 2.0-ás) nem tudja ignorálni a tanúsítványhibát
– A tanúsítványt nem tudom elfogadtatni a telefonnal
Ha ezt a hármat összeadom, akkor láthatóan nem fogom tudni a kollégákat áttenni az Exchange 2007-re.
Először is megpróbáltam kideríteni, hogy mi az ok.
Ezt találtam:
Miután egy konferencián ültem délelőtt és a telefonomon olvastam a cikket rájöttem, hogy nagy baj van. A Nokia nem eszi az Exchange által használt alternate name tanúsítványt. A tanúsítványban lévő SAN-októl nem tudok megszabadulni, mert akkor nem működik az Exchange Autodiscover.
A következő megoldások jutottak eszembe:
– Csinálhatok valami Apache-os proxy-t egy sima tanúsítvánnyal (SAN nélkül) csak külön a Nokiákhoz. Ezzel csak az a gond, hogy fű hülye vagyok az Apache-hoz
– Megpróbálom rávenni az Exchange-et, hogy az ActiveSync-et egy másik IIS Web Site-ra rakja. Külön a többi szolgáltatástól. Kétlem, hogy tud ilyet az Exchange
– Egy külön gépen csinálok egy másik Exchange CAS Role-t ami csak az ActiveSync-et szolgálja ki. Ez sok pénz: Plusz szerver, plusz Windows Licence, plusz Exchange Licence
Hát ez az egész bárhonnan nézem, nem tetszik.
Bejöttem az irodába. Újra megkerestem a fenti fórumot, végigolvastam, és megkönnyebbültem egy kicsit. Megoldás nincs, de legalább meg tudtam kerülni a problémát. Az új (2.3.0-ás) Mail for Exchange újra hagyja ignorálni a tanúsítványhibát.
Kategória: Exchange | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

15 hozzászólás a(z) Exchange 2007 ActiveSync és Nokia bejegyzéshez

  1. Petrenyi Jozsef szerint:

    Zoli,Aranyba foglalom a nevedet. :)Pár héten belül ugyanebbe a szopásba futottam volna bele.

Vélemény, hozzászólás?

