Search Microsoft módra – Ez kiábrándító, már megint

A múlt héten Seattle-ben voltam a Microsoft 2008 MVP Global Summit nevű rendezvényen. A keynote előadáson Steve Balmer megkérdezte a hallgatóságot, hogy ki használ keresőnek Live Search-öt. Lanyha 10-20%. Google-t. Kb 80-90%. Yahoo-t kerek nulla. Senki sem tette fel a kezét. Ezen az úr nagyon megdöbbent. Megvenni egy céget cirka 45B$-ért akinek a termékét a saját szakértőid egyáltalán nem használják. Háát…
Volt még egy mondata amin elgondolkoztam. Megkérte a hallgatóságot, hogy egy hétig próbálgassa a Live keresőt. Ezen elgondolkoztam. Miért is ne.
Ma egy kolléga nyamotatási problémája miatt elkezdtem keresgélni internet printing ügyben. A google erre a kérésre:
Második helyen kidobta ezt a linket:
Ezek után gondoltam kicsit célzottabban keresek. Bementem ide: (a cikk címe: Overview of Internet Printing in Windows 2000)
És rákerestem erre (Internet Printing):
Kaptam egy nagy büdös semmit. Még a fenti cikket sem. Ha jól gondolom, a Microsoft saját keresői alatt legalábbis a Live Search motorjának kellene lennie. Ezek után, hogyan vegyem rá magam az egy hetes áttérésre?
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Search Microsoft módra – Ez kiábrándító, már megint bejegyzéshez

  1. Unknown szerint:

    Félrevezető a cím! Mert ha jól értem, nem a Live Search kiábrándító, hanem a support.microsoft.com keresése, ami nem ugyanaz. Szerintem ne húzd le feleslegesen a Live Searchöt, ha nincs rá alapod. Lehet, hogy tök jó.

  2. Zoltan szerint:

    Hali,
     
    Lehet, hogy a live search maga a csoda. De ha egy cég egy pár tíz, vagy százezer saját cikket tartalmazó adatbázisban képtelen keresni, akkor hogy higgyem el, hogy képes írni egy olyan keresőt ami az internet milliárdos nagyságrendű oldalszámával elboldogul?
     
    üdv,
    Zoli
     
    ps. Átírtam a címet.

  3. Ottó szerint:

    Én próbálkozom vele néha, de nem túl hatékony. Nem csak abból adódóan, hogy a gugli adatbázisa szerintem jóval nagyobb, de sokkal hatékonyabbak a robotok is. Az összes létező fórumon egész nap cirkálnak, tipikusan 10-20 perc alatt magukévá tesznek egy Technetes hozzászólást. A találatok priorizálása pedig nagyságrendekkel jobb, mert rengeteg infót kihúzhatunk a Live-ból is, de sokkal specifikusabb kulcsszavak esetén jönnek csak elő a releváns találatok.
     
    MVP oldalon van searchoff, érdemes nézegetni.🙂

Vélemény, hozzászólás?

