Adobe PDF Form kitöltés avagy Patkoljunk XPS-t

Azt hiszem, már sokunkat idegesített, hogy kaptunk egy védett Adobe PDF formot amit csak kitölteni és kinyomtatni lehet, de elmenteni, ne adj isten olyasmit szerkeszteni benne, amit az elkövető fixen rakott bele, nem lehet.
Én ma egy ilyen esetbe futottam bele.
A problémát valószínűleg egy pdf törő és az Acrobat (Standard vagy Professional és nem a Reader!!!) használatával meg tudtam volna oldani, de ezek nem álltak rendelkezésemre.
Van egy formanyomtatványom, amit tavaly kaptam. Ma használnom kellett volna. Ki is töltöttem, de mire a végére értem és be akartam írni a dátumot, szomorúan tapasztaltam, hogy a 2007-es év vasalva található meg benne.
El kezdtem gondolkozni, mi tévő legyek. A következő lehetőségek kerültek elő:
1. Kérek a dokumentum tulajdonosától egy aktualizált formot. Ezzel két bajom van: a/ ha reggel 5-kor kérek ilyet e-mailen, legjobb esetben is csak 9-után kapom meg. b/ Újra ki kell töltenem az egészet.
2. Kinyomtatom így és jön a javítófesték, elvégre faxon kell elküldenem. Na ne már! Infomókus vagyok és nem titkárnő.
3. Kinyomtatom XPS-be és majd csak kezdek vele valamit. Nem lehet nagy ügy kijavítani egy számot egy XML-ben (Gondoltam én. Vagy mégis?)
A harmadikat választottam.
Neki is ugrottam a dolognak. Elkészült az XPS, megnyitottam a notepadben, bináris szemét. Jájj!!! Confused
Nézzük csak meg. Az első két karakter: PK. Ja, hogy ez valószínűleg tömörített, ugyanúgy, mint az Office 2007 formátumai. Zip-re átnevez, Vista hisztizik, hogy a kiterjesztést biztos meg akarom-e változtatni, mert, ha igen akkor szigorított ejnye-bejnye, igen, biztos akarom.
Kicsomagol.
Szokásos fastruktúra, elkezdek keresgélni, a Documents\1\Pages\1.fpage fájlban meg is találom a 2007-es dátumot.
Kijavítom. Visszarakom a Zip-be. Visszanevezem XPS-re. Kinyitom. Nem hiszek a szememnek. Maradt a 2007. Mi van??? Angry
Keresgélek össze vissza, sehol máshol 2007. Visszamegyek és nézem azt a sort, amiben a 2007 szöveg volt. Így néz ki:
<Glyphs Fill="#ff000000" FontUri="/Documents/1/Resources/Fonts/AED12B74-0981-4431-BA7A-2B968DC5ED62.odttf" FontRenderingEmSize="11.6805" StyleSimulations="None" OriginX="253.12" OriginY="801.28" Indices="21;19;19,72;26" UnicodeString="2007" />
Gyanus. Az az Indices mintha ASCII kódgyűjtemény lenne. A 21, a 2, a két 19 a 0, a 26 a 7, de mi a fülem az a 72? Mindegy. Kijavítom a 26-ot 27-re és természetesen a 2007 szöveget 2008-ra.
Megnézem az eredményt. Jó helyen járok, de nem működik. a 7-es helyett most egy kockát kaptam. Mégis van valami jelentősége annak a 72-nek? Egy negyed órán keresztül pakolgatom a számokat ide-oda sehogy se jó. Sad
Ok, akkor gondolkozzunk fordítva. Fogom a notepad-et. Beleírom, hogy 2008, kinyomtatom XPS-be. Az eredmény:
<Glyphs Fill="#ff000000" FontUri="/Documents/1/Resources/Fonts/EDDADEA0-903F-49B6-8673-ED3C33BBE690.odttf" FontRenderingEmSize="13.2548" StyleSimulations="None" OriginX="75.52" OriginY="118.24" Indices="21;19;19;27" UnicodeString="2008" />
Hoppá. Annak a 72-nek semmi jelentősége. Most veszem észre, hogy ott vessző van a számok között és nem pontos vessző. Akkor ez valami kitöltő, igazítás stb. lehet. Próbáljuk ki. Megnézem a 21;19;19;26 sorozattal, az eredmény 2007. Megnézem a 21;19;19;27 sorozattal, az eredmény 200 plusz a kocka. Sad
Ezek szerint amikor az XPS-t rendereli a driver, a fontból csak azokat a karaktereket teszi bele amik szerepelnek a dokumentumban (hurrá tömörítés!).
Megnézem, milyen fonttal írták a szöveget. Olyan Verdana Bold formája van. Elő egy Word, teljes abc belekalapál, Verdana Bold beállít, XPS-be kinyomtat.
Kikeresem a font fájlt, kicserélem az eredeti XPS-ben. Eredmény: Haladunk, az XPS olvasó, mostmár az egész dokumentumot minősíti hibásnak.
Biztos kihagytam valamit a fontból.
Gondolkozzunk másképp. Mi van, ha nem kicserélem a fontot, hanem berakom plusz darabként és csak az egy 2007-8-es szövegnél adom meg az új fontot.
Tehát kicseérélem ezt:
<Glyphs Fill="#ff000000" FontUri="/Documents/1/Resources/Fonts/AED12B74-0981-4431-BA7A-2B968DC5ED62.odttf" FontRenderingEmSize="11.6805" StyleSimulations="None" OriginX="253.12" OriginY="801.28" Indices="21;19;19,72;26" UnicodeString="2007" />
Erre:
<Glyphs Fill="#ff000000" FontUri="/Documents/1/Resources/Fonts/EDDADEA0-903F-49B6-8673-ED3C33BBE690.odttf" FontRenderingEmSize="11.6805" StyleSimulations="None" OriginX="253.12" OriginY="801.28" Indices="21;19;19;27" UnicodeString="2008" />
A Documents/1/Resources/Fonts könyvtárba pedig bemásoltam az új fontot.
Eredmény: a dokumentum hibásnak minősül.
Feladom. SadSadSad
Elkezdem írni az E-Mail-t, hogy kérem az új formot. Elküldöm.
.
.
Még egy hirtelen ötlet. Nem lehet, hogy valami valahol még hivatkozik a font fájlra?
De. A Documents\1\Pages\_rels\1.fpage.rels fájlban vannak az erőforrások. Ide még beírom a következőt:
<Relationship Target="/Documents/1/Resources/Fonts/EDDADEA0-903F-49B6-8673-ED3C33BBE690.odttf" Id="R9" Type="http://schemas.microsoft.com/xps/2005/06/required-resource"/&gt;
Kipróbálom. Működik!!! Open-mouthedOpen-mouthedOpen-mouthed
 
Ezt mintegy 1-1,5 óra küzdéssel sikerült összehozni. Nagy találmány a szövegjavító festék!!!
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

