A Licencing útvesztői

Az elmúlt időszakban az időm egy részében Microsoft Dynamics CRM bevezetéssel foglalkozom (na álljunk meg egy pillanatra, mielőtt valaki ilyesmit feltételezne: NEM ÉRTEK A MICROSOFT DYNAMICS CRM-HEZ !!!), egy külső cég vezeti be nálunk és én vagyok a belső IT és bizonyos mértékig üzleti támogatója a történetnek.
Az eset kb. két hete történt. Eljutottunk addig a fázisig, hogy a teszt rendszeren való bohóckodás kezd a végéhez érni és az első fázis beállításait, fejlesztéseit be kellene izzítani az éles rendszeren. Ehhez kellene éles rendszer. Neki is álltam telepíteni, amúgy parasztosan/magyarosan. Doksit nem olvasunk, mert minek, next-next-finish oszt jól van (végül persze nem volt ilyen egyszerű a telepítés maga, de van némi múltbéli gyakorlatom, így megugrottam az akadályt). El is indítottam a telepítőt, ami kapásból közölte, hogy termékkulcs kéne.
Semmi gond, fejest ugrok a safe-be, elővakarom a licence papírt, irány az eopen (https://eopen.microsoft.com), mert ugye volume licence-ről van szó. Belépek, megadom a szükséges infókat, látom is a licence-t. Olvasom alatta az apróbetűst amiben közli velem, hogy regisztrálnom kell itt: http://www.microsoft.com/BusinessSolutions/MBSRegistration, mert addig nem tudom használni. Ok semmi gond, megyek a web oldalra, pontosabban mennék, mert az bizony nem létezik.
Némi kutakodás után kiderítem, hogy az oldal itt van: https://mbs.microsoft.com/mbsregistration
Regisztráltam is a licenszet. Küldtek egy e-mail-t, hogy a https://mbs.microsoft.com/customersource weboldalon tudom igénybe venni a licence-hez kapcsolódó szolgáltatásokat. Felmentem az oldalra, hozzárendeltettem a passportomat a licence-hez. Hosszas keresgélés után megtaláltam a termékkulcs kéréshez tartozó aloldalt. Itt közölte a rendszer, hogy adjam meg az e-mail címem, oda el fogják küldeni annak az oldalnak a címét, ahonnan hozzá tudok jutni a kulcshoz. Megadtam a címem, kaptam egy levelet. Rákattintottam a linkre a levélben. Erre visszakerültem ugyanarra az e-mail címkérős oldalra. Most tüzetesebben elolvastam az apróbetűs részt is ami tudatta velem, hogy miután volume licence-em van, a kulcshoz a volume licencing oldalon (eopen) fogok hozzájutni.
A kör bezárult. Licence nincs.
Hívtam a beszállítót, hogy most mi van. Ők sem tudtak kapásból válaszolni, de volt egy olyan feltételezésem, amivel egyetértettek, hogy esetleg várni kell egy napot mert talán kézzel rakják ki a kulcsot.
Vártam.
Nem egy napot, hanem ötöt, mert épp jött az Október 23.-ai hosszú hétvége. Hétfőn felhívtam a beszállítót, hogy nem történt semmi. Addigra nekik már volt némi információjuk. Azt mondták, hogy töltsem le azt a telepítő csomagot, ami az eopen oldalon van, mert valamelyik ügyfelüktől (és nem a Microsofttól !!!) kapott információ szerint az egy prekeyed telepítő.
A fenti dolgot kicsit kétkedve fogadtam, de arra gondoltam, hogy nem veszthetek semmit. Letöltöttem, és láss csodát, ez valóban egy működő prekeyed telepítő.
CRM felment, örülünk!
Ugye milyen egyszerű dolog ez a licencing!?
Kategória: Computers and Internet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) A Licencing útvesztői bejegyzéshez

  1. Gábor szerint:

    A Microsoftnal meg a sajat embereik sincsenek tisztaban a licensing policy-k 5%-val sem, szoval en nem varnek csodakat.

Hozzászólás